2012. október 22., hétfő

október 22, Penang

Október 22. Penang

Reggel 8 órás busszal elhagytam Ipoh-ot. Pavin vitt ki az állomásra, senki mással nem is találkoztam, így elköszönni sem tudtam tőlük. Remélem látom majd még őket.
Az éjszakai 2 órás alvás ismét kevésnek bizonyult, de a buszon ráhúztam még kettőt, így végigment szépen a nap. Fél 11 körül érkeztem két bazi táskával, összsúly cca 25 kiló. Taxisok második iránymutatásra már közelebb voltam a szállásomhoz, az első totál más irányba küldött, őszintén nem esett jól 30 fokban sétálni a napon. J Sebaj szállásom meglett. A szoba oké, picit nagyobb mint az ágy és a falakat nagyjából kartonból hajtogatták, azok is egyébként csak mutatóban hisz nem sokkal magasabbak, mint maga az ajtó. Két emeleten 6 szoba, két fürdő, budival. Alsó szinten pedig egy kis bár, amitől olyan kellemes közösségi hangulata van az embernek. Megtanultam a leckét korábbi éjszakai utazásaim során, hogy kötelező kellék lett a füldugó. Van is ám. J

Összepakoltam magam és elindultam várost nézni. A helyi recepciós kis kínai ajánlott egy jó kis helyet ahol szuper laksát lehet enni. Na oda mentem. A laksa dundi fehér rizstésztából készült kellemesen csípős leves csirkével, ubival, hagymával. Merészen hangzik, de nagyon finom és helyi specialitás. Az utcán egy helyi pali odajött mikor látta hogy gőzerővel hezitálok. Beszélgettünk picit és végül felszállt velem a buszra, sőt végül egész délután együtt kószáltunk. 50-es fazon, aki az airbnb szálláskereső weboldalhoz hasonló témát épít föl helyi szinten. Eljött velem egy buddhista templomban (oka is volt, mert két hete halt meg egy barátja) majd átsétáltunk egy burmai templomban. Nagyon szépek voltak.
Talán emlékeztek, hogy Bubbleson mikor életem első teknősét engedtem útjára, lenéztem és a homokban a lábam előtt hevert egy kis amulett. Azóta több templomban is érdeklődtem vajon kis is ez a kis isten. Ma ahogy az udvarra kiléptem a templomból egy fa alatt ült két szerzetes. Nekik is feltettem a kérdést. Megtudtam, hogy Rusi (nem tudom hogy kell helyesen írni) egy Bono, azaz gyógyító kis isten, aki az egészségért, gyógyulásért felel és védelmet ad. Ugyan nem vagyok vallásos, de van amikor köszönetet mondok vagy segítséget kérek az utam járásához. Tudjátok, egy zuhanó repülőn soha nem ül ateista. J
Én eddig is úgy gondoltam és éreztem, hogy vigyáznak rám, de a kis amulettem egy másfajta támogatást ad. J Gondoltam megköszönöm.

A burmai templomban pedig figyelt egy Földgömb két Pancha-Rupa társaságában. Ők a Föld védelmezői. 5 legjobb összetevőből gyúrták őket: elefánt erős törzse és agyara, patás lábak, ló kifinomult hallása, oroszlán finom szaglása.

Eztán lesétáltunk a partra, majd egy kis téren szuperjót vacsoráztam, tofu, halrúd, tavaszi tekercs isteni szósszal, mindehhez licsit ittam. Az egyik árus hatalmas show-t csinált zenére ütemesen énekelte, hogy roooojak, azaz a a kaj nevét és körbe pörörgve szolgálta a éhees népet. Penang egyébként híres a konyhai választékáról, itt valóban mindent meg lehet kapni és minden finom, nem lehet mellényúlni. A parton Kaka, a fazon aki csatlakozott hozzám lőtt rólam egy fotót. Elszámolt háromig majd a táskám a mélybe vetette magát. Ezt is bőszen dokumentálta, de kaptam ezért egy spontánnak tűnő, mégsem az fotót is.

Buddhista templom. Wat Chayamangkalaram.

Bent a Fekvő Buddha.

Szerzetesek és én.

Az utcán egy pihenő dolgozó az egyik kávézó előtt. Erre apillanatra más turista is rákapott. :)

A szállásom kívülről. day & night guesthouse.

1. Andikám! Elsőre pici laoszi fillinget érzek a képek alapján!
    Az öreg idegenvezetőnek ne dőlj be!:))

2. A táskaleesős kép nagyon ott van... :)