2012. november 30., péntek

November 22-24 Nature fair, Langkawi


November 22-24 Nature fair, Langkawi

Csütörtök este érkeztünk, gyorsan beugrottunk egy-két sörre Oli-hoz, főni barátja, aki a Red Tomato éttermet viszi a pezsgő turistanegyedben. Reggel, nem önkéntes alapon fél 6-kor  keltünk és felmentünk Langkawi legmagasabb pontjára a Gunung Raya-ra napfelkeltété nézni. Itt még a nap sem kel 7 előtt, így volt időnk odajutni. Csodálatos, színes, felshős, romantikus, szívmelengető látvány fogadott. Kb 50-en gyűltünk össze, mit szociális esemény és lesétáltunk néhány kilométert a hegyen. A reggeli sétét Irshad (híre szerint: Langkawi Good-Man), főni üzleti partnere szervezte, aki erre a hétvégére összedobta a Langkawi Nature Fair néven elhíresült találkozót is. Mi is ezért voltunk ott. Az összegyűltek megszállott pillangó- madár, természetbarátok.
A séta során rengeteg gyönyörű madarat, pillangókat, majmokat, csodaszép panorámát láttunk és nem egyszer háziasított teheneket, leginkább kiváncsian, de lután a betonút közepén fekve. A találkozó több részből állta. Egyik bevásárlóközpontban néhány asztalkával képviselte magát több Langkawi főbb turisztikai és környezetvédelmi szervezete. Emellett egy igen jónevű szállodában prezentációkat hallgattunk profi szakemberektől olyan témákban, mint pillangók, madarak, delfin-kutatás, természetfotózás. Mindegyik nagyon érdekes volt, de engem legjobban a legutolsó ragadott meg. A fazon 22 éve él Singapurban, mára nyugdíjas, vérprofi, végtelenül tehetséges, sokat-látott természetfotós, gördülékeny, humoros előadásmóddal. A pali olyan ínycsiklandóan beszél a fotózásról, mint Stahl Judit a főzésről, egyszerűen nem akarsz mást csinálni hátralevő életedben, mint amit ő és persze egy pillanat alatt borzasztó irigy leszel rá a laza profizmusa miatt.
Szombat reggel az ő csoportjához csatlakoztam és 12-en fotózni mentünk. Végre felavattam az új obimat is! Nagyon élveztem, hisz ennyi megszállottal élmény együtt barangolni. Nekem a madarakért annyira nem dobban meg a szívem, mint nekik, de valószínűleg a háttértudás hiánya miatt. Én nehezen látok meg 30 méterről egy 4 centis madarat, ha megláttam végre mozdulni valamit ugráltam örömömben, de a beazonosítás már nem ment, hogy narancs vagy zöld-e a begye. Ennél fogva és a madárlesőket fotóztam, ahogy ők a madarakat. Egyébként is jellemző rám, hogy más köt le, mint a tömeget, de jól elszórakoztattam magam és rengeteg trükköt tanultam. 
Délután leszakadt az ég, így fáradt depresszív fél nap következett, utazással, vissza Ulu Mudába.

Langkawi csodálatos hely, érdemes óvatosnak lenni, mert bedarál, szerethető méretű, minden jóval ellátott sziget csodálatos természeti kincsekkel. Malajziában 498 féle pillangót tartanak számon, ebből csak Langkawin 450 féle él meg, hasonlóan egyedien sokféle gyönyörű madár mellett. Ezen túl az erdei zúgók, kis vízesések, mangrove ligetek, hegyek, esőerdők, tavak lopják az ember szívét. Rengeteg külföldivel találkoztam, akik egyszercsak ottragadtak Ausztriából, Németországból, Kínából, Angliából, Új Zélandról, Ausztráliából stb és bizony nem vágynak máshová. Jókat lehet természetjárni, kajálni, pihenni, búvárkodni, hajózni, stb. Lakosságot nézve sokszínűek, elfogadók. Langkawi egy élhető, gyönyörű hely, ami nem utolsósorban duty free portékával bőségesen ellátott, rettenet olcsó hely. Viszonyításképp 1 liter jaeger 55 ringitért (7-tel szorozva, a fele ára annak, mint otthon), egy rittersport csoki 4 ringitért fut, a cigi meg bagóért.

Este főni leparkolt engem Ulu Mudában, a kikötő közelében egy szálláshelyen, talán sikerül elérnie Amyt és talán holnap valamikor visszajutok az Earth Lodgbe….egészen dec 1-igm szombatig. Akkor pattanok újra, Penangba, sürgős találkozóm lesz az ecoterer ex-kollegákkal.



Ulu Mudából kifelé úton. bocs az időzavarért.



A kikötőben így szárítják a halat. Igen, a pettyek, jól látjátok, legyek. Mind.

Rizsföld. Erre mondják: Üde zöld.

Az ott Langkawi

A reggeli panoráma Gunung Raja, azaz Langkawi legmagasabb pontjáról.



Én, reggel.
 Leaf monkey.



 Fügefa. A gyümölcs a törzsön terem.


Banánvirág

A fotós arc. Zseni. Azért ez nem rossz shot, mi?


A fotós csapat.






Hatszemű.


Leaf munkey




Tetőfedők a szállodában

King fisher madarak. Imádom őket. Gyönyörűek. Cca 15 cm testük van és gyönyörű türkizz színűk, bár több verzió is van belőlük. Csőrük testarányukhoz képest hosszú és a fejük is aránytalanul nagy, így elgondolkoztam, hogy a túróba nem borulnak fel. Megkérdeztem a madártudós főnit. Válasz: erős a nyakuk. No comment. Hülye kérdésre...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése