2012. november 9., péntek

Szabira mentem, Langkawi nov 7-9

Langkawi, nov 7-9

Az előző bloghoz feltettem a képeket, mert sikerült letörölni a korábbi blogom és helyet csinálni az újnak. Nézzétek meg, szépek! :)

Lagkawi egy sziget, Penangtól cca 3 óra komppal. Volt 3 szabadnapom, így ide mentem. Jó döntés volt!
Az első este főni egyik barátját, Oli-t látogattam meg a Red Tomato nevű étteremben. Német feleségével mintegy 12 éve vezetik a helyet. Jó négy órát csevegtünk. Szuper kreatív pali. Házépítéstől, képfestésen át, betonfaragásig, vendéglátásig mindennel foglalkozik. Nagyon szimpatikus volt.
Másnap Irshaddal, főni üzleti partnerével találkoztam és egy kis kajak túrán vettem részt illetve egy kiránduláson a dzsingelben. Az idegenvezetőn és rajtam kívül még egy angol pár volt ott, akikkel nagyon jól éreztük magunkat.
Délután felmentem a Cable Car-hoz, azaz a sziget legmagasabb pontjára. Este pedig egy indiai étteremben megvacsiztam, majd naplemente közben sétáltam a parton.
ma reggel úsztam egyet a tengerben és napoztam, majd Penang felé vettem az irányt.

Penangot elhagyva a komppal.

Rainbow questhouse. A szállásom.

Cenang Beach, Langkawin a turista-negyed.

felhívnám a figyelmet a feliratra a kis rózsaszín vödör alatt: "RM 10 stuff" azaz "10 ringgites cuccok". nem vacakolnak, hisz mi egyéb üzenet kellhet még? Ehgyértelmű, tömör, összeszedett. Válassz!

Egy szöveg a tükörre ragasztva Olinál a Red Tomato-ban. Mekkora igazságok!

Irshad, aki Hymeir cég-társa. Langkawiban él, túrákat szervez, imádja amit csinál. Lenyűgözött az a szenvedélyesség, ahogy a munkájáról, hobbijáról mesél. Kevés ilyen elhivatott embert ismerek. Életteli, sugárzó, fantasztikus ember.

Jómagam egy kis homokpadon a folyó közepén.

Kajakozom a mangrove-ligetben. Nem tudom hogy is kellene ezt precízen fogalmazni, de a folyó sósvizű, körbe mangrove-fák vannak, amik sós vízből képesek magukat fenntartani.

Mangrove fák.

Alább a mangrove fa termése A gyümölcsben leledzik a csíra, ami a gyümölcs alján lefelé megnyúlik, majd bizonyos érettség után leszakad a fáról és a hegyes végével beleáll a földbe és gyökeret ereszt, így új fácska fejlődik belőle. A mangroveról nagyon hasznos teremtés, ugyanis a tengeren a második gátként működik a tenger pusztító erejévell kapcsolatban. Az első lépés a korallzátonyok, a másdik a mangrove telepek. Nagyon sok erőt nyel el ez a két természetes gát szökőárak esetén, ezzel valamennyire visszafogva a pusztítást.
Egyedi cellás keringés-rendszere van a növénynek, ami a által a sót tárolni és levelén, szárán kiválasztani képes.

Ez egy szállodában készült, ahol megálltunk elintézni valamit. Ez a budi. Tóval, liliommal. Én is szeretnék egy ilyet. :)

Rövidke túrát tettünk a dzsungelbe, hogy eljussunk ehhez a zúgóhoz, ahol ugráltunk a cca 3 méteres vízesésnél és úszkáltunk. csak egy pióca harapott meg. Egy már fel se tűnik.

Jómagam a vízben.

Egy srác az erdőben. Nem kaméleon. :)

A felvonó, ami Langkawi legmagasabb csúcsára visz fel, két lépésben.

Panoráma kép fentről. Közeleg a vihar. Ami aztán meg is érkezett és jól leküldtek bennünket.

Ez már este Cenang beachen a naplemente.

Panorámakép. Útban vissza Penang felé.

Holnap, november 10-én visszamegyünk az Earth Lodge-ba, mert érkezik a csoportunk. Leghamarabb 23-án lesz újra telefon és net elérésem, addig csak a dzsungel, munka és vad-élet. Majd mesélek miket "fogtunk" a hétfőn telepített kamerákkal. :)

1. Andikám!Csuda izgalmas dolgokról írsz!Micsoda hely!Látom van luxus is, amin nagyon csodálkozom! És..hát a természet! Csoda amit küldesz! Nagyon kiváncsi vagyok a telepített kamera "kapásaira"!